Quat rijden en zonnen... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jorinda-in-Suriname - WaarBenJij.nu Quat rijden en zonnen... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jorinda-in-Suriname - WaarBenJij.nu

Quat rijden en zonnen...

09 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Vorige week zaterdag(2 april) zijn we weer op trip geweest! We zijn quat gaan rijden. Wat een supergave ervaring was dat zeg! De snelheid, het zand, de modder en het water…
We moesten eerst een uur rijden met een bus, voordat we bij het gebied kwamen waar het ging gebeuren. Daar kregen we allemaal een quat en mochten we een oefenrondje gaan rijden, oei…haha, het lijkt makkelijk, en dat is het ook, maar het was toch even wennen met het gas. En ik had een schakelquat, dus moest ik ook nog schakelen tijdens het rijden. Gas geven ging in het begin een beetje stoterig, want dat gashendeltje is nog aardig gevoelig. Maar goed, het is goedgekomen en uiteindelijk konden we, na het uitkiezen van de meest mooie helm, gaan vertrekken. In ganzenrit achter de begeleider aan. Het eerste stuk was (gelukkig) rustig, geen gekkigheid van heuvels en kuilen. Later werd dat wel anders…diepe moddersporen en zelfs iets wat op een kreek leek, waar we doorheen moesten. Het water kwam toen tot aan de zitting van de quat, dat betekend dus je benen hoog optrekken of kletsnat worden. Het eerste vond ik de beste optie… Die quat wordt trouwens superwarm, dus als je door water rijd rookt hij, en tja ik ben niet zo technisch, dus ik heb me echt afgevraagd of dat wel normaal was, maar dat was normaal ;)
Maar wat een supergave rit! Zeker toen alle nattigheid achter de rug was en ik goed wist met die quat om te gaan, was het flink doorrijden. Het laatste stuk hebben we lekker doorgereden, heerlijk dat gas open en gaan…! Heerlijk! We hebben ervan genoten!

Gisteren(vrijdag 8 april) moesten we weer naar de vreemdelingenzaken om ons visum aan te vragen. We waren voorbereid dat het uren ging duren, dus viel het uiteindelijk allemaal nog mee. We waren er om half 10 en om 10 voor half 12 stonden we weer buiten. Dus dat is reuze meegevallen! Nu moeten we volgende week vrijdag weer terugkomen om het bewijs van indiening op te halen, tja ik kan er ook niets aan doen dat ze hier van extra werk houden ;), dus dat gaan we dan maar doen.
Het was trouwens ook echt een hele warme dag gisteren. Veel zon! Dus toen we weer thuiswaren, kwamen we op het idee om heerlijk een zwembad op te zoeken. Dus zo gezegd, zo gedaan, we zijn naar hotel Krasnapolsky gegaan, daar is een klein buitenbad. Het was daar heerlijk rustig, weinig mensen en echt heerlijk! Lekker even zwemmen en heerlijk opfrissen! Zwemmen en zonnen, heerlijk, maar dat moet je hier altijd bekopen met verbranden…au! Maar goed, het was heerlijk en zeker voor herhaling vatbaar!

Op stage gaat het gelukkig ook goed! Het wordt steeds leuker! Afgelopen week heb ik zorg gecoördineerd, dat moest voor een opdracht, en die heb ik af kunnen toetsen. Erg leuk om meer verantwoordelijkheid te hebben! Komende week is mijn laatste week op de Chirurgie, helaas. Ik ga daarna naar Interne Geneeskunde. Heel benieuwd hoe het daar gaat allemaal!

Komende zaterdag gaan we weer op trip, we gaan naar het Stuwmeer!

O, en deze week zaten we op de helft van onze stageweken en volgende week zitten we in week 10, dat is echt de helft van de periode dat we hier zijn…wat gaat de tijd ontzettend hard!! Het vliegt!
We blijven genieten!!

Een warme groet uit een heerlijk zonnig Suriname!

• 09 April 2016 - 17:00

Petra:

Hoi Jorinda,

Ja, ja..........lijkt meer op vakantie vieren.............. Maar heel fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Hopelijk is het op je volgende stageadres toch ook wel heel leuk en leerzaam.
    Het lukt met niet om de foto's te openen, maar we hebben ook een andere computer, dus misschien moet daar nog wat aan veranderd worden.

Groetjes, 'tante' Petra

• 09 April 2016 - 17:44

Maartje Burgers:

Hoi, hoi,

Miste je blog al. Dacht dat je Nederland al begon te vergeten.
    Kan je Quat rijden af laten toetsen? zou mooi zijn, het gaat je goed af zo te zien.
    Super leuke ervaring. Dat doe je hier niet zo snel.
    Wat goed dat je halverwege de stage van afdeling wisselt. Krijg je ook de ervaring van intern.
    Jullie vermaken je prime zo te lezen. Geniet er van, het gaat snel voorbij!!

Hartelijke groeten uit Rijssen

• 09 April 2016 - 18:21

Tinie V Pienbroek:

Ha Jorinda, super zeg wat je allemaal beleeft. Wat zal het tegenvallen ten op zichte van alles wat je daar meemaakt ,wat een belevenissen en indrukken doe je daar op .Wat heeft de Heere een prachtige wereld van natuur en cultuur geschapen! En dat jullie er ook zo genieten mogen ,fijn hoor. Ook wij werden met een wonder verblijd. onze 10e kleinkind , bij Jan en Margriet een zoontje, Eldad een bijbelse naam uit Num. 11 vers26. Bij Poot hebben alle 4 de jongens die kort na elkaar trouwden nu een zoon . Echt een Poten familie .Verder gaat er hier een griep rond ,we hopen als jij thuis komt dat hij het land uit is en hierde zon mag schijnen dan valt het niet zo tegen voor je /jullie. groetjes van Cor en Tinie v Pienbroek