Eindelijk in Suriname... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jorinda-in-Suriname - WaarBenJij.nu Eindelijk in Suriname... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jorinda-in-Suriname - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Suriname...

05 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Daar zitten we dan…heerlijk op het terras, met een geweldig lekker temperatuurtje en een zacht, zwoel windje erbij. Puur genieten hier!
Gisteren hebben we de grote reis gemaakt naar Suriname, 9 uur in het vliegtuig. Wat een lange tijd was dat, al ging het op een gegeven moment best heel snel. We vertrokken met een half uur vertraging om 12:00 en landden hier veilig in Suriname om een uur of half 6(Surinaamse tijd), dat is ong. half 10 nl tijd. Op het vliegveld hebben we nog een hele poos voor de douane staan wachten, omdat ze hier nog het een en ander wilden controleren. We reden uiteindelijk om half 8 weg van het vliegveld. Volgens onze chauffeur was het nog 1,5 uur rijden naar Paramaribo, gelukkig was het een uur en 10 minuten…dat scheelde weer iets. Rijden hier is ook nog zoiets, ze rijden hier links en flitspalen werken nog niet. Er staan wel borden met hoe hard je mag, maar ja, de flitspalen doen het toch niet…;)
En nu zitten we hier in het prachtige huis in Paramaribo! Buiten is alles perfect onderhouden, maar binnen moesten we nog wel het een en ander poetsen…
Last van een jetlag? Ja, zo kan je het noemen…inslapen ging best, want ik was het behoorlijk zat, maar vervolgens werd ik wakker en hoopte ik dat het al tegen de ochtend was…tja in Nl wel, maar hier was het nog maar een uur of 2 :(, vervolgens na een poosje toch weer ingeslapen, en toen rond kwart voor 6 weer wakker, toen heb k mn best niet meer gedaan om nog te gaan slapen…even nog blijven liggen en toen was ik er klaar mee…lekker vroeg opgestaan dus.
Ik ben nog nooit zo actief geweest ’s morgens vroeg…om kwart over 7 hebben we alvast even afwasmiddel gehaald, omdat we toch wel graag de boel af wilden wassen voordat we gingen ontbijten…stonden we daar om half 8 ’s morgens de hele bestekbak af te wassen en bordjes en bekers…haha. Maar goed, lekker ontbeten en daarna maar weer verder aan de schoonmaak en de koffers uitpakken. Alles ligt nu netjes in de kast en alle koffers zijn aan de kant, heerlijk opgeruimd.

Zo dat was het weer zo’n beetje voor vandaag…

Als je(of u!) het handig vind, kan je jezelf toevoegen in de mailinglijst geloof ik ;) Dan krijg je een mailtje als ik weer iets geschreven heb.

Een hartelijke groet uit het heerlijke en prachtige Suriname!

• 08 Februari 2016 - 14:03

Gert-Jan Maasland:

Hé Jorinda! Wat fijn dat alles zo voorspoedig gegaan is. We zijn er heel blij mee. Nog even bijkomen van alles en dan breekt dinsdag de eerste werkdag aan. Ik ben zo benieuwd hoe het zal gaan. Sterkte met alles.
    Groetjes uit het verre Nederland,
    Paps

• 08 Februari 2016 - 19:35

Marijke Thijsebaard:

Hoi Jorinda,
    Eindelijk in Suriname! Fijn dat je een goede reis hebt gehad.
    Ga ervan genieten....van het werk, het land, de mensen, het eten, nou ja van alles wat een andere
    cultuur met zich meebrengt.
    Leuk om je blog te lezen en zo een beetje over je schouder mee te kunnen kijken.
    Groetjes van Marijke

• 10 Februari 2016 - 20:11

Marja Van Den Hoven:

Ha Jorinde.
    Fijn dat je veilig aangekomen bent. Wij vinden het heel leuk om je via deze weg te gaan volgen!
    Veel succes met het werken!
    Groet Marja vd Hoven.

• 11 Februari 2016 - 19:23

Janien:

Ha Joris,

Al een keer eerder een reactie geprobeerd te zetten, maar verdraaid de wifi in het Belgse is ook niet je van het zeg maar zo..
    Dat je het naar je zin hebt geloof ik direct! En tja jou `s ochtends zo actief zien dat is wel een unicum ja :p
    Als het goed is zitten bij jou wel de eerste stage dagen erop en ben heel benieuwd hoe die waren ;)

Liefs vanuit het o zo verre Belgie

• 11 Februari 2016 - 21:50

Maartje Burgers:

Hoi, hoi,
    Een eerdere reactie lukte inderdaad niet verzonden te krijgen. Nieuwe poging. Het gaat helemaal volgens boekje. Flauwvallen hoort bij het acclimatiseren. Ze hebben het wel serieus opgepakt, dat geef een goed gevoel. Wat een super mooi huis hebben jullie daar. Heb je in het ziekenhuis geen taalproblemen? Beterschap verder en een goede zondag. Groet, Maartje